domingo, 12 de diciembre de 2010

PROPOSTA ALS PARES I ALS ALUMNES

    Aquesta informació va dirigida als pares dels alumnes de cinqué de primària del col·legi la Milagrosa d'Agost, on impartisc les classes. La raó per la qual he decidit fer aquest informe és, per una banda, perquè tots s'assabenten que al col·legi els alumnes treballen i aprenen amb xiquets d'altres nacionalitats, i d'altra banda, perquè coneguen els diferents tipus de materials amb els quals els xiquets interactuen amb els seus companys alhora que aprenen i que, a més, poden utilitzar en casa amb els pares.
     
      En primer lloc, s'ha de dir que aquest any contem amb vint-i-un alumnes dels quals nou provenen del Marroc i de Rússia. Com que fa menys d'un any que es troben al país, molts no entenen bastants paraules cosa que provoca que la majoria es relacione entre els xiquets de la seua nacionalitat per no poder comunicar-se correctament amb la resta i, a més, que fracassen en algunes assignatures. Per això, tant els alumnes com els mestres han d'ajudar-los a integrar-se proporcionant-los materials o treballant en equip per fer-los sentir còmodes, i a més seria meravellós ensenyar-los a parlar no tan sols en castellà sinó en valencià.

     D'altra banda, com que el món canvia baix el comandament de les noves tecnologies, els materials que s'utilitzaran durant aquest curs per aconseguir que tots els xiquets aprenguen i cooperen entre ells seran fonamentalment: disquets per a practicar fonètica en les classes de llengua, com el CD del Fonet; traductors virtuals; presentacions del temari en Power Point; diccionaris visuals corresponents a diferents matèries i disquets per fer activitats a l'ordinador que es corregixen instantàniament etc. A més, afegirem treballs ens els que els xiquets deuran cercar pàgines web educatives on trobaran diferents materials que podran utilitzar per fer els treballs alhora que aprenen en valencià. Entre aquestes webs destaquem  la UEM i la Txec que ens ofereixen múltiples recursos per aprendre valencià de manera efectiva ja que els xiquets al cercar-les es motiven pel fet d'utilitzar l'ordinador. Però cal destacar, que la Txec és més pràctica que l'UEM ja que, d’una banda, a l'UEM podem trobar multitud de recursos lingüístics com són diccionaris en valencià, atles, i tot tipus de diccionaris per a traduir el valencià a altres idiomes (xinés, alemany, urdú...), i d’altra banda, en la pàgina de la Txec apareixen activitats per a practicar la llengua com són propostes de narracions de tres-centes paraules, un treball de pedagogia narrativa, un model de llibre per a l'ensenyament  a distància, i  a més, ens ofereix un espai virtual per a parlar català.

    Com a conclusió, espere que aquesta informació sobre les webs i els recursos tecnològics us haja servit perquè la utilitzeu per a aprendre a casa ja que es una bona manera de què els pares es relacionen amb els fills. A més, us recomane que li pegueu una ullada a la revista Llengua Societat i Comunicació, que us farà reflexionar sobre el tema del reconeixement jurídic i polític del català, especialment, en les Comunitats Europees, cosa interessant per saber un poc més sobre la lluita que sha mantingut i es manté pel reconeixement de la llengua.

    

No hay comentarios:

Publicar un comentario